MyReportOnline

Met twee speciale voorstellingen is deze maand op het Heerlense schouwburgplein het Jaar van de Mijnen van start, het themajaar voor iedereen die een band heeft met de mijnstreek. De openingsdag kondigt het begin aan van een jaar vol activiteiten. In de hele regio besteden bewoners en organisaties, in grote en kleine initiatieven, aandacht aan het verleden én de toekomst van de voormalige mijnstreek. Ook in Amsterdam, Aken en Genk staan 'de mijnen' komend jaar op de agenda.

PostNL verwacht dit jaar 130 miljoen kaarten te bezorgen ten opzichte van de 145 miljoen vorig jaar. Toch blijkt uit recent onderzoek van online kaartenwinkel www.kaartje2go.nl dat de kerstkaart nog steeds de populairste kaart van het jaar is.Meer dan 70% van de ruim 14.000 ondervraagden gaf tijdens het onderzoek aan het liefst met de kerst een kaartje te ontvangen. Kaartje2go en onderzoeksbureau Right Marktonderzoek vroegen de respondenten naar de momenten waarop ze een kaart ontvangen en hun beleving daarbij.

Golden Earring Single 1965Deze week wordt één van de zeldzaamste Nederlandse platen geveild. Het gaat om de single ''Lonely Everyday / Not To Find'' van The Golden Earrings. Deze plaat was de opvolger van het succesvolle debuut Please Go uit 1965. Maar vlak na het verschijnen van de single werd al snel duidelijk dat de titel van de b-kant 'Not To Find' een uitdrukking is die niet in het Engels bestaat. Het leed was echter al geschiedt en de eerste exemplaren waren reeds verstuurd naar Haagse platenzaken. Met alle mogelijke middelen werd geprobeerd de exemplaren terug te halen om te vernietigen. Dat is goed gelukt, want waarschijnlijk zijn er slechts zo'n 25 exemplaren bewaard gebleven. De veiling van deze single vindt plaats bij online veilinghuis Catawiki en is onderdeel van een veiling met een aantal exclusieve en zeldzame platen.

Uit het kerstonderzoek van 2014, door Hallmark Cards gehouden onder ruim 54.000 Nederlanders, blijkt dat 89% van de ondervraagden dit jaar van plan is kerstkaarten te versturen. De kerstkaart blijkt onlosmakelijk verbonden met de koude decembermaand waarin we stilstaan bij onze vriendschappen en relaties. 

b_200_0_16777215_00_http___www.myreportonline.com_images_2014_witte-piet-1.jpgHet Sinterklaasjournaal liet afgelopen donderdag voor het eerst Witte Pieten zien. Maar vijfentachtig jaar geleden maakte een andere Piet, kunstenaar Piet van der Hem, zijn debuut. In een advertentieontwerp voor PTT Post staat de Goedheiligman op het dak met... een Witte Piet! Dat ontdekte Simonis & Buunk in Ede, die het werk recent aankocht 'voor het goede doel'.